Frobert. creëert meer waarde

Frobert.

In 2013 is Frobert. Marketing & Organisatie Advies opgericht. Als gedreven creatieveling deel ik mijn kennis en ervaring graag met opleidingsinstituten en onderwijsorganisaties met als doel: zichtbare resultaatverbetering. Vanuit een brede bedrijfskundige achtergrond worden door de toepassing van strategische en tactische marketing effectief doelen gerealiseerd in verkoop of werving.

Denken & Doen

Blijf dicht bij jezelf, werk vanuit je kracht en doe de dingen die je leuk vindt en waar je energie van krijgt. De dienstverlening die ik vanuit Frobert. aanbied voldoet aan die criteria: het beweegt van strategie naar operatie, het is business gedreven, het vraagt kennis van waardecreatie en positionering en het zorgt voor resultaat en plezier.

Visie op marketing: marketing moet verandering realiseren. Het niveau van beïnvloeding bepaalt daarbij uiteindelijk de reikwijdte van de verandering  

1.        Bedrijfsanalyse en -planning (strategisch)

2.       Marketinganalyse, positionering van en waardecreatie op merk, aanbod en dienstverlening (tactisch)

3.       Marketingcommunicatie (operationeel)

Mijn wens

Er maximaal voor opdrachtgevers zijn. Gestelde doelen realiseren. Interessante mensen ontmoeten.

Professionele levensloop

De eerste acht jaar van mijn carrière heb ik het ambacht van verkoop geleerd. In die jaren heb ik gemerkt hoeveel energie en motivatie het geeft om nieuwe klanten te werven en ze aan je te binden. Door oplossingsgericht denken en handelen, pure dienstbaarheid te bieden en opdrachtgevers steeds weer te verrassen.

In 1988 kreeg ik de kans een ingenieurs- en detacheringsbureau in Hengelo te starten. Na 3 jaar en ruim 100 collega’s rijker heb ik ook de leiding over het kantoor in Groningen gekregen. Na 6 jaar leren ondernemen heb ik de overstap gemaakt naar de Randstad organisatie.

Randstad Holding koos ervoor ook een positie in te nemen in het hogere segment van de flexibele arbeidsmarkt. De propositie werd uitgebreid door de aankoop van tal van organisaties gespecialiseerd in het werven en detacheren van hoogopgeleide professionals. Zes jaar heb ik als Change Manager bij steeds weer nieuw overgenomen organisaties de business analyses uitgevoerd, de dienstenportfolio aangepast, de organisaties geherstructureerd en de Randstad cultuur geimplementeerd. Gemiddeld na een jaar droeg ik de organisaties over aan het nieuw management. Daarna heb ik de definitieve overstap gemaakt naar het vak van marketing en communicatie. Eerst als marketingmanager bij Randstad Polytechniek. Om daarna als verantwoordelijke aan de wieg te staan bij het zelfstandig in de markt zetten van de merknaam Yacht. Tot 2005 heb ik als marketingmanager meegewerkt aan het uitbouwen van Yacht tot een organisatie met 3500 professionals.

Van 2005 tot 2013 ben ik als Manager Marketing & Communicatie werkzaam geweest bij organisaties in het onderwijs, opleidingen en in de ICT-dienstverlening. Steeds meer werd mij duidelijk dat ik energie ervaar door werkzaam te zijn in sectoren waar werving, dienstverlening en positionering/waardecreatie een cruciale rol spelen. Niet voor niets richt ik mij met Frobert. op opleidingsinstituten en onderwijsorganisaties.